SKŁAD RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „ŁAZISKA” W ŁAZISKACH GÓRNYCH NA KADENCJĘ 2022-2025
- Iwona Gejdel – Przewodnicząca Rady Nadzorczej [ gejdeliwona@gmail.com ]
- Ryszard Gałaszek – Z-ca Przewodniczącej Rady Nadzorczej [ ryszard.galaszek@vp.pl ]
- Tomasz Macha – Sekretarz Rady Nadzorczej [ tomasz.macha@interia.pl ]
- Andrzej Pieczonka – Przewodniczący Komisji GZM
- Arkadiusz Skowron – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
- Władysław Bagnowski
- Malwina Gruszka
- Marek Jastrząbek
- Joanna Pieczonka
- Eugeniusz Pinocy
- Daniel Tomczyk
Wyciąg ze Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Łaziska”
§ 75 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Łaziska”
- Działalność Rady Nadzorczej prowadzona jest na zasadach określonych w regulaminie.
- Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
- uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej Spółdzielni,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez :
- badania okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań społeczno-gospodarczych, ze specjalnym uwzględnieniem przestrzegania praw członkowskich,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i poszczególnych jej członków,
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu Członków sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowania Spółdzielni przy tych czynnościach.
Do reprezentowania Spółdzielni wystarczy 2-ch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych, - uchwalania regulaminu Zarządu;
- uchwalania zasad rozliczania kosztów budowy i ustalania wysokości wkładów w budynkach wielorodzinnych i jednorodzinnych;
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów poniesionych na modernizację budynków;
- uchwalanie zasad zaliczania na wkład wartości pracy własnej członka i jego rodziny;
- uchwalanie regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców;
- uchwalania szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania wysokości opłat za lokale;
- uchwalanie szczegółowych zasad korzystania przez członków z lokali użytkowych i garaży, finansowania ich budowy oraz rozliczeń z tego tytułu;
- ustalenie zasad zaliczania członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia Członków;
- wybór i odwoływanie członków Zarządu za wyjątkiem przypadków określonych w § 51 pkt. 3 Statutu, z tym, że wybór Prezesa Zarządu Spółdzielni następuje w drodze konkursu;
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność;
- zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków w warunkach określonych w Statucie;
- uchwalanie regulaminu przyjmowania członków, przydziału i zamiany mieszkań;
- uchwalanie regulaminu określającego obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale;
- uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych.
- uchwalanie regulaminów nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków.
- Rada Nadzorcza może żądać od Zarządu, członków i pracowników Spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać bezpośrednio stan majątku Spółdzielni.
- Rada Nadzorcza składa sprawozdanie ze swojej działalności Walnemu Zgromadzeniu Członków.