Rada Nadzorcza

SKŁAD RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „ŁAZISKA” W ŁAZISKACH GÓRNYCH NA KADENCJĘ 2022-2025

  • Iwona Gejdel – Przewodnicząca Rady Nadzorczej [ gejdeliwona@gmail.com ]
  • Ryszard Gałaszek – Z-ca Przewodniczącej Rady Nadzorczej [ ryszard.galaszek@vp.pl ]
  • Tomasz Macha – Sekretarz Rady Nadzorczej [ tomasz.macha@interia.pl ]
  • Andrzej Pieczonka – Przewodniczący Komisji GZM
  • Arkadiusz Skowron – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
  • Władysław Bagnowski
  • Malwina Gruszka
  • Marek Jastrząbek
  • Joanna Pieczonka
  • Eugeniusz Pinocy
  • Krzysztof Profaska
  • Daniel Tomczyk

Wyciąg ze Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Łaziska”

§ 75 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Łaziska”

  1. Działalność Rady Nadzorczej prowadzona jest na zasadach określonych w regulaminie.
  2. Do zakresu działania Rady Nadzorczej  należy:
    1. uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej Spółdzielni,
    2. nadzór i kontrola  działalności Spółdzielni poprzez :
      • badania okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
      • dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań społeczno-gospodarczych, ze specjalnym  uwzględnieniem przestrzegania praw członkowskich,
      • przeprowadzanie kontroli nad sposobem  załatwiania przez Zarząd  wniosków organów Spółdzielni i poszczególnych jej członków,
    3. podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
    4. zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
    5. rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
    6. składanie Walnemu Zgromadzeniu Członków sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
    7. podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią, a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowania Spółdzielni przy tych czynnościach.
      Do reprezentowania Spółdzielni wystarczy 2-ch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych,
    8. uchwalania regulaminu Zarządu;
    9. uchwalania zasad rozliczania kosztów budowy i ustalania wysokości wkładów w budynkach wielorodzinnych i jednorodzinnych;
    10. uchwalanie zasad rozliczania kosztów poniesionych na modernizację budynków;
    11. uchwalanie zasad zaliczania na wkład wartości pracy własnej członka i jego rodziny;
    12. uchwalanie regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców;
    13. uchwalania szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania wysokości opłat za lokale;
    14. uchwalanie szczegółowych zasad korzystania przez członków z lokali użytkowych i garaży, finansowania ich budowy oraz rozliczeń z tego tytułu;
    15. ustalenie zasad zaliczania członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia Członków;
    16. wybór i odwoływanie członków Zarządu za wyjątkiem przypadków określonych w § 51 pkt. 3 Statutu, z tym, że wybór Prezesa Zarządu Spółdzielni następuje w drodze konkursu;
    17. rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność;
    18. zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków w warunkach określonych w Statucie;
    19. uchwalanie regulaminu przyjmowania członków, przydziału i zamiany mieszkań;
    20. uchwalanie regulaminu określającego obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale;
    21. uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych.
    22. uchwalanie regulaminów  nie zastrzeżonych  do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków.
  3. Rada Nadzorcza może żądać od Zarządu, członków i pracowników Spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać bezpośrednio  stan majątku Spółdzielni.
  4. Rada Nadzorcza składa sprawozdanie ze swojej działalności Walnemu Zgromadzeniu Członków.